9/30/2014

EVERYDAY MAKEUP




Olen joskus aikaisemmin tainnut tehdä postauksen siitä, miten meikkaan kevyesti treeni/aktiviteettipäiviin. Nyt päätin kuitenkin keskittyä jokapäiväiseen meikkiin, jota käytän mm. koulussa ja kaupungilla. Valitettavasti kamerallani ei saa kuvattua videota, joten kuvasin tuotteet ja tekovaiheet kuvina. Jos jokin jää askarruttamaan, niin kysy kommenttiboksissa. Tässä kuitenkin siis postaus siitä, millaisilla tuotteilla ja miten jokapäiväisen meikkini teen :)!





1. POHJUSTUS. Käytän Maybellinen BB-voidetta, valokynää korostuksissa ja silmien alla sekä niinä päivinä kun kaipaan enemmän peittävyyttä, Maybelline dream matte moussea T-alueella. Tässä meikissä sitä ei ole käytetty. BB-voiteen levitin KICKsin shade&illuminate siveltimellä.



2. KIINNITYS. Kiinnitän pohjan ikuisella lempparillani Lumene Natural Code mattapuuterilla. Poskipäitä korostan poskipunalla, joka tällä hetkellä on hyvin tumman sävyinen. Joskus pidin enemmän persikkaisesta, mutta tämä tuo posket vielä paremmin esiin. :) Jos aikaa jää, varjostan vielä aurinkopuuterilla.



3. RIPSET & KULMAT. Ripsivärinä toimii all-time-favourite Kanebo Sensai 38. En ole koskaan käyttänyt muuta ripsaria enkä vaihda! Volumising musta kaarevalla harjalla taikoo blondinkin ripset esiin. Kulmissa minulla on menossa vaihe jossa tykkään terävyydestä ja tummuudesta, joten niihin käytän KICKsin brow wax shaperia piirtäen ensin ulkorajat ja sitten täyttäen kulman keskeltä. Blendaus tapahtuu tuiki tavallisella h&m siveltimellä.



4. LUOMET & HUULET. Viimeistelen silmät luonnollisella luomivärisävyllä, joka vaihtelee päivän fiiliksen mukaan. Usein sävy on jotain pronssin, harmaanruskean ja persikanvaalean väliltä. Kulmaluulle lisään kuultavampaa sävyä joka korostaa. Huulissa rakastan Maybellinen Baby lips-huulirasvoja, joita löytyykin lähes kaikissa sävyissä kaapista. Lempparit ovat Mint fresh sekä Pink punch. 



Tässä siis vielä lopputulos! :) Mitä pidätte? Ja jos mieleen tulee muita tutorialvinkkejä joita voisin toteuttaa, kertokaahan ne kommenttiboksissa! :)



9/28/2014

Kysy!




Edellisestä kysymyspostauksesta on taas vierähtänyt sen verran aikaa, että ajattelin pistää uuden pystyyn. Uusia lukijoitakin on varmasti liittynyt mukaan, ja samoin munkin elämäni on muuttunut kertaiheitolla niin paljon että sekin voi saada teille mieleen erinäisiä kysymyksiä. :) 

Säännöt siis samanlaiset kuin aikaisemminkin, kysyä saat hyvän maun rajoissa. Liikuntaan, opiskeluun, hyvinvointiin, ravintoon jne liittyviin kysymyksiin vastaan, en kuitenkaan ihmissuhteisiin tai rahaan liittyviin asioihin. Pysytään siis blogin aihepiireissä ja kohteliaina, niin saatte varmasti vastaukset kaikkiin mieltänne askarruttaviin kysymyksiin :) 

Kyselyaikaa voisi olla vaikka ensiviikon lopulle saakka, kokoan sitten kysymykset yhdeksi kokonaiseksi postaukseksi. Olkaapa hyvät ja kysykää! :)


9/26/2014

Viikon kuulumisia



Terve! Olenpas mä taas ollut hissukseen blogin puolella. Insta kun kulkee kokoajan mukana, sitä tulee päivitettyä parikin kertaa päivässä. Jos siis haluatte paremmin pysyä mun menossani mukana, niin lauraannika seurantaan :D Okei, yritän nyt ryhdistäytyä myös täällä blogissa sillä arki rullaa ja aika säännöllistä alkaa jo elämä täällä olla. Ajattelin alkaa aina välillä, vaikkapa kerran viikossa kertomaan muiden postausten ohella aivan tuiki tavallisia kuulumisia tekstin muodossa. Kiinnostaako sellaiset postaukset teitä?

Tosiaan tällä viikolla on ollut kaikkea kivaa taas. Koulun parissa menee paljon aikaa sillä olin aika ahne kursseja valitessani... Syksylle taitaa tulla ainakin se 38 opintopistettä kun tavoitemäärä on se 30. Katsotaan miten jaksan, mutta aiheet ja työskentelytavat on vaan niin mielenkiintoisia että oli pakko valita vaikka mitä! Kehityspsykologiaa nettiluennoilla, puhe-ja kirjoitusviestintää pienryhmissä ja videoblogia tehden. Lisäksi toki oman alan johdanto-opinnot joissa työstetään myös ryhmäesseitä sekä muita opintotehtäviä. Kivaa on se, että varsinaista lähiopetusta on hyvin vähän ja oppiminen tapahtuu omaehtoisesti vapaa-ajalla. Sovimme esim. oman pienryhmämme kanssa tapaamisia aina arki-illoille teekupin ja pullan ääreen, ei sekään hullumpi tapa opiskella.

Koulujuttujen lisäksi olen käynyt juoksemassa, loikkimassa portaita, pyöräillyt ja tehnyt kotijumppaa niin että vatsa- ja rintalihakset on niin kipeät ettei meinaa mikään luonnistua. :D Onko vähän siis aikaa edellisestä lihaskuntotreenistä?! Ehkä hieman liikaakin, mutta eipä noille sairasteluille mitään voi. Nyt sitten taas ruotuun ja kiitos myös vinkeistä edelliseen postaukseen! Täytyy niitä kokeilla ennen salikortin alkua. 

Lisäksi eilen meillä oli fuksiaiset, jotka olivat ihan syksyn kohokohtia. Kierrettiin ympäri kaupunkia vihjeiden kanssa eri rasteilla joita kakkoset olivat meille väsänneet. Teemana oli tosiaan pyjamabileet, eikä näin alkoholittomanakaan mulla tullut kylmä vaikka pelkkää kokista siemailinkin koko illan ;D Lopulta ilta huipentui kirkkopuiston pisteidenjakoon, jossa meidän mahtava Team Munanpyörittäjät (älkää kysykö...) voitti koko homman, tietenkin! Palkintona lahjakortit mäkkäriin, joten koko kööri suuntaakin sitten joku päivä sinne hienolle illalliselle- opiskelijatyyliin siis :D



Viikonloppu menee ihan vain rentoillessa, treenatessa ja opiskellessa. Ajattelin myös nukkua,nukkua... Ensi viikolla sitten taas uudella energialla ja tarmolla! Nyt ruudut auki ja Vain Elämää katsomaan :)

9/24/2014

Treeni ilman kuntosalikorttia




Ensimmäisten kouluviikkojen kiireet sekä viimeaikainen sairastelu saivat mut siirtämään kuntosalikorttini aloituksen vasta lokakuun ensimmäiseen päivään. Nyt siis kun olen flunssasta ja jälkitaudeista parantunut ja mietin miten treenaisin, saankin käyttää hieman mielikuvitusta kun sali ja jumpat eivät ole heti käytettävissä. Miten sitten olen treenannut ja kuinka saan monipuolisesti liikuttua siihen asti, että kuntosalin ovet taas avautuvat ja pääsen jumpalle sekä puntille? 

Hyötyliikuttuahan tulee joka päivä vähintään se puolisen tuntia, joka on todella hyvä juttu ja ylläpitää aerobista puolta osaltaan. Lisäksi pyöräilen pyörälenkkejä muutenkin, samalla pystyy tutustumaan ympäristöön paremmin. Myöskin juoksua pitäisi hieman harjoittaa, ja ajattelinkin tänään kelin salliessa lähteä harjulle hölkkäämään ja mahdollisesti myös juoksemaan portaita. Jyväskylän harjun portaat ovat todella pitkät ja jyrkät, joten niissä kyllä hommaa riittää... :D 

Kehonhuoltoa on helppo ylläpitää kotona foam rollerin ja venyttelyn avulla. Eilenkin venyttelin parisenkymmentä minuuttia telkkaria samalla katsellen. Sen huomasin kun pyörää polki eikä venytellyt, että jalat alkoivat kramppaamaan ja kipeytymään- lihashuolto on siis aivan ehdotonta jotta pysyy muutenkin liikuntakykyisenä ja ilman kipuiluja. 

Lihaskuntoa en ole vielä treenannut ollenkaan. Se taitaakin olla se hankalin osa, sillä aina on tottunut treenaamaan punteilla ja tangolla sekä laitteilla.. Oman kehon painoa täytyisi nyt käyttää vastuksena, ja varmaan googlettelenkin siihen sitten parempia ohjeita kun sen aika tulee. Punnerruksia, kyykkyjä, vatsoja, pilatespotkuja.. Perusjutut voi hoitaa myös kotona mutta esim olkapäitä ja hauista on kotona hankala pumpata. Onko teillä vinkkejä tähän lihaskuntoon liittyen? 

Miten te liikutte kuntosalin ovien ulkopuolella?

9/21/2014

Housewarming party





Tänä viikonloppuna kun vanhempanikin pääsivät käymään Jyväskylässä, päätettiin kutsua sukulaiset käymään uudessa kodissani, joka alkaa olla vihdoin valmis. Melkein koko sukunihan asuu täällä, eli oli helppo kysäistä kaikkia käymään lauantaina täällä. Isä oli leiponut mangojuustokakkua, lisäksi tarjosimme mm. cocktailpiirakoita erilaisilla täytteillä ja suolakeksiä sun muuta pientä. Sain myös aivan ihania, omaan tyyliini sopivia sisutuslahjoja ja rahaakin opiskelijan säästötilille. Sitä ei koskaan ole liikaa, sillä aika moisia menoeriä saattaa tulla hyvin yllättäenkin. :D Kokonaisuudessaan oli oikein kiva viikonloppu ja tuparijuhlat. Nyt palailen taas arjen pariin tenttikirjaa lukemalla ja siivoilemalla. Tässä loppuun vielä muutamat fiilistelykuvat ennen tupareita kodistani!